NZ Herald: No accounting for mistakes

Chris Barton writes in the New Zealand Herald about Auckland University’s refusal to require Linda Bryder, author of A History of the ‘Unfortunate Experiment’ at National Women’s Hospital, to correct the factual errors contained in the book.

The book claims (among other things) that the ‘unfortunate experiment’ never took place, and that Dame Syliva Cartwright’s decision in the inquiry over the matter, was wrong.

An excerpt: (read in full here)

“Respected academics at both Auckland and Otago Universities have been scathing about the standard of the research. Sir David Skegg, vice-chancellor of Otago University, said the book was “replete with factual errors and selective quotations” and “not a worthy contribution to the debate about Green’s study”.

“The Herald asked how the scientific evidence, which shows there was an experiment, women were harmed and Judge Cartwright’s judgment was correct, reconciled with Bryder’s conclusion. The professor, Auckland University Press and the book’s British publisher, Palgrave Macmillan, declined to respond.”